Renowacja roweru Gazelle Orange

Chciałbym przybliżyć proces renowacji roweru Gazelle Orange. Klient zakupił używany rower i chciał go odświeżyć oraz wymienić uszkodzone komponenty. Jako dealer marki Gazelle mamy dostęp do szerokiej gamy oryginalnych części zamiennych. Najpopularniejsze i uniwersalne komponenty staramy się mieć na stanie w sklepie, a całą resztę części zamawiamy do konkretnych napraw – nie zajmuje to zwykle dłużej niż tydzień, a wszystko jedzie do nas prosto z magazynów Gazelle w Holandii.

Oto kilka zdjęć roweru przed renowacją:

Gumy bagażnika zwykle po kilku latach użytkowania niszczą się i rozciągają:

Zarysowana kierownica, jest to raczej problem kosmetyczny, ale klient zażyczył sobie wymianę na nową:

Chwyty kierownicy z powodu przechowywania roweru na zewnątrz stały się lepkie w związku z czym bardzo nieprzyjemne w dotyku:

Pęknięty błotnik:

Uszkodzona osłona koła:

Uszkodzona, popękana w kilku miejscach osłona łańcucha:

Najłatwiejszym sposobem na znalezienie części zamiennych jeśli rower nie jest zbyt stary jest wpisanie numeru ramy w systemie zamówień Gazelle. W tym przypadku rower był z 2008 roku, więc nie było problemów. Numer ramy znajduje się zwykle w okolicach mechanizmu korbowego na ramie. Jest to naklejka z kodem kreskowym i numerem zatopiona pod lakierem:

Wszystkim zainteresowanym kupnem roweru używanego radzę zwrócić uwagę na to czy na ramie jest gdzieś numer seryjny. Jeśli go nie ma lub został usunięty oznacza to najprawdopodobniej, że rower jest kradziony. Oto przykład roweru Gazelle z usuniętym numerem ramy. Dokładnie widać, że nie jest to przypadkowe tylko celowe dokładne usunięcie naklejki, w miejscu gdzie była naklejka nie ma lakieru:

Jeśli wpisanie numeru ramy w katalogu części nie skutkuje znalezieniem listy części zamiennych (zwykle dzieje się tak w przypadku rowerów starszych niż 10 lat)  jesteśmy w stanie wyszukać poszczególne części kategoria po kategorii. Nie zawsze będą to wtedy dokładnie identyczne komponenty jak w oryginalnej wersji roweru, ale nowsze zamienniki pasujące do danego modelu. Zwykle części dostępne są w różnych kolorach, więc możemy je dobrać do kolorystyki danego roweru.

Oto zamówione części, które dotarły do sklepu po kilku dniach:

Renowacje dobrej jakości rowerów holenderskich to dość przyjemna procedura. Producenci stosują wysokiej jakości komponenty oraz dbają o takie szczegóły jak śruby i nakrętki mocujące błotniki, bagażnik itp. – wszystkie te drobne części wykonane są ze stali nierdzewnej dzięki czemu nie napotykamy przerdzewiałych zapieczonych śrub i możemy bezproblemowo wykonać wymianę.

Montaż osłony koła jest stosunkowo prosty i odbywa się bez użycia narzędzi. Wymiana błotnika wymaga zdjęcia tylnego koła, aby uzyskać dostęp do wszystkich śrub mocujących:

Osłona łańcucha to już trochę bardziej skomplikowane przedsięwzięcie i w zależności od typu wymaga niekiedy zdjęcia mechanizmu korbowego i tylnego koła. W tym rowerze wymieniliśmy również łańcuch, ponieważ stary był już rozciągnięty:

Gumy bagażnika w tym modelu wymagają odkręcenia dolnej części bagażnika od ramy w celu ich wymiany:

Chwyty kierownicy w tym modelu są przykręcane, a nie wciskane dzięki czemu bardzo ułatwia to ich wymianę, a drugą zaletą jest to iż nie zdarza się, aby z powodu deszczu zaczęły obracać się na kierownicy:

Rower gotowy do jazdy:

Kupując rower używany należy przygotować się na to, że będzie trzeba wydać dodatkowe pieniądze na wymianę zużytych lub zniszczonych części. Warto wykonać taką renowację lub serwis po zakupie, ponieważ może to uchronić właściciela przed jeszcze większymi kosztami napraw w przypadku kiedy rower będzie użytkowany w złym stanie technicznym.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do naszego serwisu. Mamy dostęp do oryginalnych części zamiennych do rowerów Gazelle, Batavus, Sparta oraz dobrej jakości zamienników do innych marek.

Reklamy

Informacje o onemorebikepoznan

Poruszamy się po mieście na rowerach i chcemy zachęcić do tego wszystkich. Pomożemy Ci w wyborze roweru, albo przygotujemy twój do codziennej jazdy.
Ten wpis został opublikowany w kategorii GAZELLE, RENOWACJE i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

21 odpowiedzi na „Renowacja roweru Gazelle Orange

  1. Łukasz pisze:

    jak sprawdzić z którego roku jest rower??

  2. gregor pisze:

    https://fdr.rdw.nl/ <—– Kradziony ?!?!

    • Super! Dzięki za namiary na tę stronę. Teraz będziemy mogli klientów, którzy złapali „okazję” uświadamiać skąd ta świetna cena.

      • gregor pisze:

        Ja kupując gazelke parę dni temu właśnie z niej skorzystałem 🙂 Mój jest na szczęście legalny. Rower z 2010 jednak wymaga trochę wkładu finansowego. Szkoda, że nie jesteście z Warszawy.
        Pozdrawiam!

  3. Pingback: Plaga kradzionych rowerów… | OneMoreBike

  4. Majka pisze:

    Sprawdziłam swoją używaną Gazelkę i potwierdziło się to co mówił poprzedni właściciel. Jest tu legalnie 😉 Ciekawa jestem tylko który to rocznik… Czy może coś z numeru go oznacza? np pierwsze dwie cyfry? U mnie jest to 97 i w sumie to prawdopodobne że tyle ma…
    Są tam też dwa numery. Wg tej strony są to Chipnummer (jego początek to 97) i Framenummer. Który co oznacza?

    • Powiem szczerze, że nie wiem jak to wygląda dokładnie w nowszych modelach. Możesz podesłać nam numer to sprawdzę w systemie zamówień części zapasowych, jeśli rower nie jest zbyt wiekowy to powinien być w bazie danych.

  5. Krzysztof pisze:

    Świetny efekt, rower jak nowy!

    Mam do was prośbę o pomoc. Na swoim rowerze mam dokładnie taki sam bagażnik. Brakuje mi części spinającej mocowanie do ramy z właściwym bagażnikiem. Nie mogę znaleźć numeru części lub choćby nawet modelu tego bagażnika. Jesteście mi w stanie podać takie informacje?

  6. piotr pisze:

    Ten rower z fotki jest kradziony mozna to sprawdzic na stronie https://fdr.rdw.nl/ wpisujac numer ramy GZ7479945 zgloszono w holandii 22-09-2011 to tak dla wiadomosci sklepu 🙂 pozdrawiam

  7. Agata pisze:

    Witam. Super robota!
    Kupiłam używany Gazelle Orange i chciałabym wymienić chwyty. Jak nazywają się te z tego zdjęcia? Widzę kilka rodzai chwytów, ale nie mam pojęcia, które to są, a zależy mi, żeby były takie jak w oryginale i u Was po renowacji.

  8. Tomasz pisze:

    Witam , mam taki sam rower jak w opisie orange D 53 , gdzie znajdę kompletna osłonę łańcucha, nóżke widoczna na zdjeciu jak i osłony koła wraz z tymi zaczepami na ramie.

  9. Tomasz pisze:

    Witam , odnawiam wlaśnie podobną gazelle orange d 53 interesuje mniie gdzie znajde kompletna osłone łancucha , nózke taka jak na zdjęciu i osłony kola wraz z zaczepami do montazu ,
    Z góry dziekuje za pomoc

  10. Michał pisze:

    ile kosztowały same części do tej renowacji ??
    Pozdrawiam Michał

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s