Jak zapinać rower – inspiracje z Barcelony

Przekopuję się przez różne zdjęcia na twardym dysku i właśnie natknąłem się na kilka fotek z Barcelony. Trochę ich jest, więc pogrupuję je tematycznie. Dzisiaj temat: „Jak skutecznie zapinać rower”. Zboczenie zawodowe powoduje, że zwracam uwagę na takie rzeczy jak ktoś zapina rower i czym (jako zawód mam na myśli sprzedawca zapięć, a nie złodziej rowerów). Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony w jak sensowny i skuteczny sposób rowerzyści z Barcelony zapinają swoje rowery. Oto kilka przykładów:

Barcelona-1-219Na powyższy obrazku dobra metoda na zabezpieczenie typowego miejskiego roweru z piastą wielobiegową i pełną osłoną łańcucha. Po pierwsze: zapięcie typu u-lock – wciąż moim zdaniem najlepsza opcja jeśli chodzi o zabezpieczenia. Po drugie: sposób zapięcia – rower jest zapięty za przednie koło i jednocześnie za ramę. Przypinaniem tylnego koła nie trzeba się raczej w przypadku takiego roweru przejmować, ponieważ odkręcenie go do bardzo dużo roboty.

Drugi przykład to podobne zastosowanie u-locka i dodatkowe zabezpieczenie tylnego koła:

Barcelona-1-226W tym przypadku tylne koło jest na szybkozamykacz, więc dodatkowe zapięcie ma duży sens.

A teraz przykład zapinania, który wzbudził mój podziw:

Barcelona-1-215Mamy tutaj aż cztery zapięcia! Na pierwszym miejscu wspomniany już u-lock za koło i ramę, następnie linka przez oba koła, łańcuch przypinający koło do ramy i wreszcie linka przypinająca siodełko do ramy.

Poniżej niezły sposób zapinania i dodatkowo ptaki tak zabezpieczyły rower, że chyba nawet właściciel już go nie chce.

Barcelona-1-224

Z rozmów z klientami wnioskuję, że głównym problemem jest waga zapięć – każdy chciałby lekkie i mocne zapięcie. Niestety dobre zabezpieczenie musi ważyć. Jest kilka sposobów na ułatwienie sobie życia użytkując ciężkie zapięcia:

– jeśli zostawiamy rower głównie w jednym miejscu np. w pracy to zapięcie zostawiamy przypięte do naszego ulubionego miejsca parkowania i ono na nas tam czeka.

– zamiast wozić je w torbie na ramieniu czy plecaku, wyposaż swój rower w bagażnik i tam transportuj wszystko co ciężkie.

– niektóre zapięcia mają w komplecie mocowanie do przewożenia na ramie – wybierz takie, które najlepiej zadziała na twoim rowerze.

Nie ma co narzekać, ja wolę wozić ze sobą ciężkie zapięcie i nie stresować się czy rower wciąż stoi tam gdzie go zaparkowałem czy nie. Prawda jest taka, że najczęściej giną rowery zapięte przy pomocy cienkich stalowych linek. Jeśli więc wciąż boisz się o swój rower, zaparkuj go obok takiego ze słabym zapięciem, a swój zabezpiecz solidnym, wtedy jeśli pojawi się złodziej to raczej na 100% pójdzie na łatwiznę i twój sprzęt zostawi w spokoju.

Advertisements

Informacje o onemorebikepoznan

Poruszamy się po mieście na rowerach i chcemy zachęcić do tego wszystkich. Pomożemy Ci w wyborze roweru, albo przygotujemy twój do codziennej jazdy.
Ten wpis został opublikowany w kategorii PODRÓŻE, PORADY, ZAPIĘCIA i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Jak zapinać rower – inspiracje z Barcelony

  1. Mackie pisze:

    a jak dobrze zabezpieczyć rower-szosówkę, gdzie każde koło można bez większego problemu odpiąć, bo są na zaciski?

    • Jedną z opcji jest wymiana szybkozamykaczy na takie zamykane kluczem imbusowym. Druga opcja to wyjęcie przedniego koła i zapięcie go razem jednym zapięciem z ramą i tylnym kołem. Wyjmowanie przedniego koła w szosówce jest raczej bezproblemowe dlatego proponuję taką opcję.

    • inannai pisze:

      Stosuj dwa zapięcia i przypinaj koła razem z ramą, albo wyjmij przednie koło i zepnij je razem z tylnym i z ramą.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s