Budujemy wieszak na rower!

Dzisiejszy wpis będzie w tematyce robótek ręcznych. Przygotujcie narzędzia, trochę miejsca do pracy i zaczynamy. Od razu mówię, że ten stojak to nie był mój pomysł, zainspirowałem się artykułem na stronie Ikea Hackers gdzie autor zaprezentował domowej roboty wersję stojaka na rower marki Topeak.

2013_header_storage_2

Powyżej wspomniany Topeak Dual-Touch w akcji. A poniżej źródło mojej inspiracji.

bikerack_01

Nie chciałem jednak kopiować tego stojaka w 100% ponieważ zależało mi na jak największym zaoszczędzeniu miejsca na podłodze, więc musiałem wymyślić coś, aby słup mógł znajdować się bezpośrednio przy ścianie. Przy okazji porządków w sklepie natknąłem się na niewykorzystane mocowanie do półki, które idealnie pasowało do moich potrzeb.

IMAG0778

Musiałem odciąć jedynie końcówki, aby przykręcić do niego uchwyty mocujące na słupie.

IMAG0779

Kolejny etap to przygotowanie poprzeczki z hakami.

IMAG0776Użyłem do tego aluminiowego profilu o kwadratowym przekroju i dwóch stalowych haków. Najpierw haki chciałem owinąć dętką, aby nie porysować ramy przy zawieszaniu, ale przypomniałem sobie, że mam kawałki owijki na kierownicę, które czekały na wykorzystanie.

IMAG0777Efekt końcowy wygląda następująco:

DSC_0377

Aby rower zajmował jeszcze mniej miejsca przywiązuję go za pedał do słupa.

IMAG0785

Polecam to rozwiązanie. Jest łatwe w montażu i  w razie potrzeby jest proste do usunięcia. Za bazę projektu posłużył słup Stolmen z Ikei i dedykowane do niego uchwyty.

Informacje o onemorebikepoznan

Poruszamy się po mieście na rowerach i chcemy zachęcić do tego wszystkich. Pomożemy Ci w wyborze roweru, albo przygotujemy twój do codziennej jazdy.
Ten wpis został opublikowany w kategorii PORADY, PRZECHOWYWANIE. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Budujemy wieszak na rower!

  1. Hasan pisze:

    nie mogłeś przywalić bezpośrednio do ściany, bez dodatkowego słupa?

Skomentuj

