Przejazdem koło nowego centrum handlowego/dworca w Poznaniu

Miałem dziś potrzebę odwiedzenia centrum Poznania na rowerze, co się ostatnio rzadko zdarzało, więc się ucieszyłem i postanowiłem obrać trasę przez most dworcowy. Od kilku dni nic tylko czytam o nowo otwartym poznańskim dworcu i centrum handlowym w jednym, gdzie okazuje się, że ktoś nie przemyślał kwestii pieszego tam dotarcia. Ale ja nie o tym… podszedłem do rzeczy rowerowo i chciałem przejechać się nową ścieżką dla rowerów. Muszę przyznać, że podobało mi się. Ścieżka jest całkiem sensowna, nie wiem jak tam wygląda w ciągu dnia, jaki jest tam ruch i czy sprawdza się w godzinach szczytu, ale wieczorną porą bez zastrzeżeń.

DSC_0740

DSC_0741

DSC_0749Podjechałem następnie bliżej budynku, aby przyjrzeć się z bliska temu bohaterowi ostatnich wiadomości, głównie niestety o dużej zawartości krytyki. Niczym nie zrażony, jadę wzdłuż budynku, po chodniku z dopuszczonym ruchem rowerowym. Moją uwagę przykuły rowery pozapinane do znaków i słupów.

DSC_0742Ten na pierwszym planie wyraźnie komuś podpadł… przejdźmy jednak do sedna. Pomyślałem sobie: a gdzie ja bym przypiął swój rower jeśli postanowiłbym odwiedzić centrum handlowe? No właśnie, wszystkie znaki już zajęte… gdzieś przecież musi być porządne miejsce do zaparkowania.

Po dojechaniu do drugiego końca budynku w oddali ujrzałem większą ilość rowerów przy barierkach, które wyglądały jak to czego szukam. Po bliższej inspekcji okazało się, że są to jednak tylko barierki odgradzające chodnik od jezdni.

DSC_0746Obracam się o 180 stopni i moim oczom ukazują się stojaki rowerowe! Jestem jednak dość solidnie zawiedziony. Ten, kto mnie zna wie, że generalnie nie lubię narzekać, ale teraz sobie na to pozwolę.

DSC_0748

Podjeżdżam bliżej, oto one:

DSC_0744Nie wiem czy już tak zostanie, ale na razie wygląda to tak… Po pierwsze jest tam ciemno, za ciemno. Po drugie odległość od najbliższego wejścia jest dość spora, nawet do tego ze zdjęcia powyżej (tamto wejście i tak było zamknięte, ludzie na zdjęciu właśnie się od tych drzwi odbijają). Miejsce to zostało najprawdopodobniej wybrane pod naciskiem lobby złodziei rowerów, ponieważ nie ma chyba spokojniejszego i bardziej ustronnego miejsca w okolicy. jednym słowem: spokojnie można brać się do roboty!

Dałoby się oczywiście kilka rzeczy tutaj naprawić: zainstalować oświetlenie, monitoring, a nawet postawić stróża, ale nic nie naprawi lokalizacji względem wejścia. My którzy jeździmy codziennie do pracy, szkoły, na zakupy wiemy, że główną zaletą roweru jest to, że przemieszczamy się szybko i wygodnie z punktu A do punktu B. Na rower wsiadamy w punkcie A, zsiadamy w punkcie B. Tutaj ktoś postanowił dodać nam punkt C, z którego już piechotą, musimy doczłapać się do punktu B. Jak widać rowerzyści, przyzwyczajeni do oczywistości, którą właśnie przytoczyłem, przypinają rowery w pobliżu wejść, bo ma to po prostu sens.

Naokoło budynku jest cała masa miejsca gdzie można było taki parking rowerowy zainstalować, może nie byłby zadaszony, ale na pewno byłby wygodny. Po raz kolejny, ktoś kto nie ma żadnego doświadczenia z jazdą rowerem po mieście, zabrał się do projektowania rowerowej infrastruktury.

Na deser rewia kolorów, którą raczy nas dworzec zwany „roladą”.

DSC_0754

Informacje o onemorebikepoznan

Poruszamy się po mieście na rowerach i chcemy zachęcić do tego wszystkich. Pomożemy Ci w wyborze roweru, albo przygotujemy twój do codziennej jazdy.
Ten wpis został opublikowany w kategorii INFRASTRUKTURA ROWEROWA i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

