One More Bike vs. Dreambikes, czyli najpierw była rdza… a potem poszło już jak z górki.

omb-vs-dreambikes

Już od grudnia ten wpis czekał na powstanie, zdjęcia cały ten czas dojrzewały na dysku, ale w końcu biorę się za pisanie. Na początek wyjaśnienie tytułu. Dreambikes to nieistniejące już rowerowe przedsięwzięcie znajomego, który kilka lat temu wymarzył sobie i stworzył rowerową markę. Idea była szczytna, ponieważ rowery produkowane były w naszym kraju, co się chwali, ale niestety – szczegółów nie znam – Dreambikes już nie ma.

Są za to pozostałości w postaci ram, które mają w sobie potencjał i czasem dostają szansę na odżycie. W nasze ręce wpadły takie oto dwa okazy:

DSC_0835
DSC_0834

Jak widać ząb czasu wykazał się i nadgryzł je odrobinę. Dostaliśmy dokładne wytyczne jak rowery mają wyglądać i jakie i gdzie mają być użyte kolory z palety RAL. Jeden rower miał mieć ramę w kolorze granatowym i tu nie widzieliśmy problemu. W drugim natomiast mieliśmy podjąć próbę wyczyszczenia ramy z rdzy, a następnie pokrycia go bezbarwnym lakierem,  tak aby zachować naturalny kolor stali i przebarwienia w okolicach spawów. Coś takiego możecie zobaczyć w jednym z naszych wcześniejszych projektów. Rdza była jednak na tyle daleko posunięta, że delikatniejsze środki nie dawały rady i musieliśmy zdać się na kwas solny. Efekt nie był do końca taki na jaki liczyliśmy:

DSC_0960

Nie składało się, aby zawieźć ramę do malowania zaraz po czyszczeniu i po kilku dniach rdza zaczęła już wracać. Skończyło się na tym, że poprosiłem w malarni, aby ramę wypiaskować, a następnie pokryć tylko bezbarwną powłoką. Był to strzał w dziesiątkę, ponieważ uzyskaliśmy bardzo ciekawy kolor, nie wiem czy zdjęcia to oddają, ale malowanie to miało w sobie pewną głębię, trójwymiarowość… nie wiem jak to opisać – wyglądało bardzo dobrze.

Reszta komponentów miała być w kolorze pomarańczowym. Te które można było w takim kolorze nabyć zamówiliśmy, a reszta pojechała do malowania.

DSC_0959
DSC_0967

Nie powiem, mieliśmy pewne obawy co do wybranej kolorystyki… Okazało się jednak, że nawet najdziwniejsze kombinacje kolorów, które w głowie nie robiły większego sensu, na żywo prezentowały się całkiem nieźle.

DSC_0962 copy

Teraz nastąpił już czas poskładanie tego wszystkiego w jedną całość… a właściwie dwie całości. Z ciekawostek, które warto wspomnieć, koła miały dość ciekawy dobór szprych. Podzieliliśmy koło na wirtualne ćwiartki i wypełniliśmy je już niewirtualnymi szprychami, jedna ćwiartka srebrne, kolejna czarne, trzecia znowu srebrne i znowu czarne.

DSC_1031
DSC_1030

Poza ciekawostką dla wnikliwych i spostrzegawczych daje to jeszcze dość interesujący efekt. Kiedy koło kręci się widzimy coś na kształt obracającego się „śmigła”. Jak widać nawet nyple były srebrne i czarne …to się nazywa dbałość o szczegóły!

Pomarańczowe części, które udało nam się zdobyć to pedały i chwyty Dartmoor, pancerz i dźwignie hamulca Csepel, opony Kenda, piasty Novatec, które katalogowo nazywają się złote, ale komisyjnie zgodziliśmy się, że to bardziej pomarańczowy niż złoty. Żeby nie przesadzić, dla zachowania balansu, część komponentów pozostała w kolorze czarnym, a wisienkę na torcie stanowią siodła Brooks Flyer w postarzanej wersji po angielsku zwanej „aged”.

DSC_1020

Operacja powiodła się, klient był bardzo zadowolony i rowery pojechały już do swoich właścicieli. Jak widać nie boimy się wyzwań, a jeśli ktoś z Was ma pomysł na zagospodarowanie takiej ramy jak na zdjęciach, wciąż pokrytej piękną, równo rozłożoną rdzą to proszę dać znać, bo mamy kilka takich „do wzięcia” za opłatą u nas w sklepie. Proponuję rozsiąść się wygodnie, będzie dużo zdjęć.

DSC_1015
DSC_1024
DSC_1027
DSC_1034
DSC_1037
DSC_1039
DSC_1019
DSC_1017
DSC_1041
DSC_1046
DSC_1050
DSC_1048
DSC_1042

Advertisements

Informacje o onemorebikepoznan

Poruszamy się po mieście na rowerach i chcemy zachęcić do tego wszystkich. Pomożemy Ci w wyborze roweru, albo przygotujemy twój do codziennej jazdy.
Ten wpis został opublikowany w kategorii CUSTOM, MALOWANIE, OSTRE KOŁO/FIXED, RENOWACJE, SKLEP ONE MORE BIKE, WARSZTAT i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

8 odpowiedzi na „One More Bike vs. Dreambikes, czyli najpierw była rdza… a potem poszło już jak z górki.

  1. Jarek pisze:

    A mnie interesuje widelec – co to za model, jakie parametry i cena, bo szukam czegoś takiego;)

    A te ramy to wielkościwo i cenowo jak wyglądają?:)

    • Widelec to Velo szosowy 1″ gwintowany w cenie 79,90zł. Akrualnie jest problem z dostępnością, ale pewnie niedługo znowu będą. Zaglądaj do nas na stronę bo właśnie tworzymy dział widelców. Ramy oferujemy w cenie 400zł, a rozmiar to 54cm (od środka suportu do końca rury podsiodłowej), mamy też „damki” w rozmiarze 48cm.

  2. Jarek pisze:

    Reblogged this on Rowerowy blog niewyczynowy and commented:
    Ciekawe, fajne, nietuzinkowe 😉

  3. Alexandra pisze:

    Rewelacyjnie Wam to wyszło, szacun!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s