Opony Geax AKA przetestowane!

Geax AKA 2.2

Pracując w rowerowym biznesie jako rowerowi pasjonaci jesteśmy codziennie wystawiani na pokusę kupowania nowych części i akcesoriów. Często zakupy motywowane są realną potrzebą, ale równie często jest to pokusa silniejsza od rozsądku. Jednym z usprawiedliwień naszych nie zawsze dogłębnie przemyślanych czynów niech będzie potrzeba testowania i dzielenia się spostrzeżeniami z rowerową publiką. Mamy misję pomagania Wam w wyborze z całej masy produktów, tego co jest warte uwagi i Waszych pieniędzy. Oddaję głos Adrianowi:

Geax Aka 2,2”

Poszukując idealnej opony na poznańskie okolice, natknołem się na tą oponkę całkiem przypadkiem.Z początku szukałem czegoś o dużo bardziej agresywnym bieżniku, lecz po chwili namyśleń postanowłem wypróbować coś co Wojtek zamówił na sklep.

Wybór padł właśnie na AKA. Z pozoru oponka wygląda bardzo niepozornie, nic bardziej mylnego, nie spodziewałem się ze taki bieżnik tak bardzo dobrze trzyma, w praktycznie każdych warunkach. Dzięki ściętym kierunkowo klockom które rozmieszczone są w 8 zagęszczonych rzędach, opory toczenia są naprawdę znikome. Na asfalcie oponka ta bardzo dobrze hamuje, musiałem naprawdę mocno wcisnąć hamulec aby zaczęła się uślizgiwać. Bardzo szybko okazało się również że AKA potrafi znakomicie wgryzać się podczas zakrętów, nawet przy dużych prędkościach i wychyleniach trzyma kierunek.Na lekkim przesychającym błocie również trzyma znakomicie.Dzięki czemu śmiało możemy jej używać późną jesienią.

Geax AKA 2.2

Z początku zamontowałem oponki do mojej zjazdówki, aby przetestować je na zjazdach, po czym bez namysłu założyłem je również do roweru 4x który z powodzeniem służy mi do odkrywania leśnych ścieżek wokół Poznania i okolic.

Opony testowałem na różnych ciśnieniach zaczynając od 2 barów(zalecane ciśnienie to od 2,5 do 4,5bar). Lecz ani na niskim ciśnieniu, ani na wysokim(nawet 5 bar) nie udało mi się złapać przysłowiowego kapcia, pomimo tego że używam dętek ultralight. Do tej pory pokonałem ok. 600 km na tych oponkach i bieżnik trzyma się znakomicie.

Geax AKA 2.2

nowa opona powyżej, a po 600 km poniżej:
Geax AKA 2.2

Reasumując, uważam że to jedna z lepszych oponek na rynku jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny.

Występuje ona w wersji:

Drutowej, kevlarowej, TNT-Tube no tube,

Rozmiary:26′ , 27,5” , 29”

Dostępne szerokości: 2,2 oraz 2,0

Waga wersja drutowa: 690g

Kolor: Czarny

Cena: 59,90 zł (wersja drutowa)

Informacje o onemorebikepoznan

Poruszamy się po mieście na rowerach i chcemy zachęcić do tego wszystkich. Pomożemy Ci w wyborze roweru, albo przygotujemy twój do codziennej jazdy.
Ten wpis został opublikowany w kategorii OPONY, RECENZJE i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

