Kross Pure Trail, Kross Smooth Trail i Surly Karate Monkey.

karate-monkey-5-630x414

Surly Karate Monkey 2017 (zdjęcie pożyczone z: Dirtragmag.com)

Bardzo się cieszę, że mogę w jednym zdaniu zawrzeć markę Surly i Kross… ale zacznijmy od początku. Najpierw moje serce mocno poruszyła informacja o nowym wcieleniu Surly Karate Monkey, którego rama pozwala na montaż kół 29″ tak jak dotychczas, ale daje też opcję wsadzenia 27,5 plus, czyli czegoś co aktualnie zyskuje mocno na popularności. Koła 27,5 plus budowane są na szerokich obręczach, około 50 mm i montuje się na nich opony szerokości 3″. Skąd ten pomysł? Rozwiązanie to urodziło się na fali popularności rowerów fatbike, gdzie szerokość opon oscyluje w okolicach 4 lub 5 cali. Fani jazdy terenowej odkryli zalety szerokich opon i niektórzy zaczęli stosować je do jazdy trailowej (po naszemu ścieżkowej). Bardzo grube opony w fatbikach trochę ograniczały te rowery i tak powstał najpierw rozmiar kół/opon 26+, a niedawno 27,5+. Zawsze mocno mnie kręciło to, że ramy Surly są tak uniwersalne i to potencjalne combo 29″ i 27,5+ w jednym rowerze obudziło moją wyobraźnię! I tu dochodzimy do sedna sprawy. Niedługo po tym jak dowiedziałem się o nowościach z Surly, natknąłem się na wpis o nowych rowerach Kross na stronie 43ride. Jakie było moje zaskoczenie, Kross który zawsze podążał bezpiecznymi ścieżkami głównego nurtu kolarstwa górskiego z rowerami na aluminiowych bądź karbonowych ramach zaskoczył czymś takim! Rama ze stali Reynolds 853 i dwie wersje gotowych rowerów: Pure Trail na kołach 29″ i Smooth Trail z kołami 27,5+. Czyli jeśli do was to jeszcze nie dotarło, to już tłumaczę: kupujesz np. Pure Trail i jak najdzie ciebie ochota uzbrajasz się w drugi zestaw kół i masz plusa na kołach 27,5″, zamieniasz koła w zależności od potrzeb, życie stało się piękniejsze.

20160913_143331

Kross Pure Trail 2017

smooth1

Kross Smooth Trail 2017

Porozmawiajmy o pieniądzach. Kross Smooth Trail i Pure Trail, oba kosztują tyle samo, czyli 8999 zł. Kompletny Surly Karate Monkey to wydatek około 8200 zł (w zależności od aktualnego kursu Euro). Surly jest tańszy ponieważ nie ma na wyposażeniu przedniego amortyzatora, ani sztycy podsiodłowej o regulowanej wysokości za pomocą manetki na kierownicy, co w trailowym rowerze jest rewelacyjnym rozwiązaniem. Amortyzator w Kross’ach to Rock Shox Reba Solo Air, którego cena oscyluje w okolicach 2500 zł, a sztyca Rock Shox Reverb Stealth to wydatek około 1500 zł. Teraz widzicie już, że rower od naszego rodzimego producenta to bardzo przyzwoity zestaw w niezłej cenie. Surly ma oczywiście swoje smaczki i jeśli komuś zależy na nieskończonej ilości punktów montażowych na ramie do bagażników, koszyków bidonu, wszędzie włącznie z widelcem to Karate Monkey jest nie do pobicia przez nikogo, ale jeśli rower nie ma służyć do ekstremalnego trekkingu to Kross jest bardzo kuszącą propozycją.

Rower wciąż jeszcze w kartonie, czeka na zbudowanie w naszym nowym sklepie w Plewiskach. Już nie mogę się doczekać żeby kogoś uszczęśliwić tym rowerem:

20161207_100916

Na koniec jeszcze jedna mała dygresja, specyfikacja Surly Karate Monkey dostępnego w Europie będzie się różnić od tego co można kupić w USA. Europejski dystrybutor rowery będzie składał w oparciu o angielski marki komponentów rowerowych, więć zobaczymy tam koła Halo i części Gusset. Pełna specyfikacja w naszym sklepie internetowym: Surly Karate Monkey 2017.

Advertisements

Informacje o onemorebikepoznan

Poruszamy się po mieście na rowerach i chcemy zachęcić do tego wszystkich. Pomożemy Ci w wyborze roweru, albo przygotujemy twój do codziennej jazdy.
Ten wpis został opublikowany w kategorii 29er, KROSS, SURLY. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s