Bagażnik Kross czy bagażnik Crosso?

Świat wyczerpał już zasób słów, które można użyć do nazwania firm rowerowych, więc musimy teraz borykać się z nieporozumieniami związanymi z myleniem ze sobą np. Kross i Crosso. Przejdźmy jednak do rzeczy, dzisiaj o dwóch niezłych bagażnikach, sygnowanych przez dwie polskie firmy rowerowe.

Bagażnik Kross TravelRack i Crosso bagażnik tylny (to mi się akurat podoba, krótko i zwięźle, Crosso ma jeden model tylnego bagażnika i tyle)
DSC_3441~2

Nie odpowiem na pytanie z tematu, który wybrać, ponieważ różnią się między sobą i każdy może znaleźć jakieś plusy i minusy. Ja w tej chwili jeżdżę z bagażnikiem Topeak Super Tourist i jeszcze żadnego z powyższych nie montowałem do swojego roweru. Czuję, że pierwszym, który przetestuję na własnej skórze będzie Kross Travel Rack, ponieważ mam zamiar uzbroić fatbike’a  w bagażnik i np. Crosso ze względu na swoją konstrukcję nie pomieści tak grubej opony.
DSC_3442~2
DSC_3443~2
DSC_3446~2
DSC_3445~2

Jak na razie sprzedaliśmy może już z dziesięć TravelRack’ów Kross’a i te, które mieliśmy okazję zainstalować do rowerów naszych klientów nie przysporzyły problemów. Jednak jak zawsze szczery i dogłębnie analizujący rowerowe produkty Wojtek z bloga 500miles.pl nie oszczędził komentarza „śruby to w tym Kross’ie z sera chyba są” i jest w tym trochę prawdy, nie zaszkodziłoby podmienić to co nam Kross serwuje na śruby o większej zawartości metalu w metalu.
DSC_3447~2
DSC_3448~2
DSC_3450~2
DSC_3449~2
DSC_3452~2
DSC_3451~2

Cenowo oba produkty prezentują się dość podobnie 115 zł za TravelRack i 129 za Crosso, więc cena nie jest tu jakimś czynnikiem, decydującym jeśli chcemy jak najtaniej. Na pewno, ci którzy planują zakup sakw Crosso z ich systemem nośnym niech nie eksperymentują i kupują bagażnik Crosso, ponieważ nie będzie problemu z zahaczeniem sakwy. Wszyscy inni mogą wybierać. Moim faworytem jest Kross ze względu na regulację wysokości i obniżone pałąki po bokach, co obniża trochę środek ciężkości przy obładowanych sakwach i daje trochę więcej miejsca na torby do montażu na górze bagażnika.

Reklamy

Informacje o onemorebikepoznan

Poruszamy się po mieście na rowerach i chcemy zachęcić do tego wszystkich. Pomożemy Ci w wyborze roweru, albo przygotujemy twój do codziennej jazdy.
Ten wpis został opublikowany w kategorii NOWOŚCI, PORADY, RECENZJE, TOURING i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Bagażnik Kross czy bagażnik Crosso?

  1. WWJ pisze:

    Przywołany już do tablicy informuję – faktycznie te śruby w bagażniku KROSS to jest porażka. Sam bagażnik jest… dziwny. Podobają mi się obniżone pręty do mocowania sakw ALE równocześnie miałem większy problem z optymalnym ustawieniem haków na Ortliebach żeby to wszystko blokowało się i nie przesuwało. Oczywiście mocowania do gumy trzeba koniecznie rozklepać (ja zamontowałem odwrotnie) bo to przeszkadza w zakładaniu sakw. Jeszcze jedno – szerokość mocowań. Kontrowersyjna jest też szerokość bagażnika. Dystanse są stałe więc czasem jest z tym problem. Do mojego roweru pasują bagażniki „zwykłe” mimo hamulców tarczowych. Ten bagażnik wszedł, ciasno ale wszedł. Póki co jednak (1000 km z bagażem) wszystko trzyma się kupy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s