Marin Muirwoods 29er!

Nasi klienci w końcu zaczęli zauważać mój ulubiony „miejski” rower Marin. Sprzedało się kilka sztuk, a jednego z nich od razu wyposażyliśmy w grube opony. W końcu była okazja sprawdzić czy ten na pierwszy rzut oka bardzo uniwersalny rower jest rzeczywiście tak uniwersalny. Pojawił się też test na bikeworld.pl, przeczytaj to zobaczysz, że nie kłamię i jest to sprzęt warty swojej całkiem znośnej ceny (2499zł).

Opony montowane fabrycznie o grubości 1,6″ zastąpiliśmy grubszymi Continental 29×2,2″ z przodu i 29×2,0″ z tyłu. Dlaczego tak? Na początku próbowaliśmy zamontować 2,2″ z tyłu, ponieważ producent obiecywał, że zmieścić ma się 2,125″, więc ten ułamek cala wydawał się w zasięgu… ale jednak nie.

Na zdjęciu już z oponą 2.0″. Grubszą 2.2″ możnaby zmieścić pozbywając się przedniej przerzutki i przechodząc na napęd 1×9. Pojedyncza zębatka typu narrow-wide załatwiłaby sprawę. W przednim widelcu jest odpowiednio dużo miejsca.

Marin Muirwoods kusi ceną. Za 2499 zł dostajemy bardzo dużo możliwości. Rower ten można przebudować na wiele sposobów, od zgrabnego 29 calowca, przez miejskiego pomykacza, po wyprawową maszynę. Uwielbiam stalowe ramy na chudych rurkach, więc nie trzeba mnie przekonywać. U większości klientów wciąż wyczuwam jednak lekki opór, że to nie aluminium i zajmuje to dużo tłumaczenia dlaczego dobry rower nie musi mieć alu ramy.

Reasumując: kupiłbym i od razu zamiast napędu 3×9 zrobiłbym 1×9 z oponami 29×2.2″. A co potem? To jest właśnie fajne w tym sprzęcie, opcji jest dużo.

Informacje o onemorebikepoznan

Poruszamy się po mieście na rowerach i chcemy zachęcić do tego wszystkich. Pomożemy Ci w wyborze roweru, albo przygotujemy twój do codziennej jazdy.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Marin Muirwoods 29er!

  1. Jose pisze:

    Thanks for the information, very useful. I was looking online for info about tire clearance for this bike!!

  2. Tomek pisze:

    Muszę go mieć. Do tego Big Apple 2.35 lub 2.15 i 1×9… Do miasta i w trasy idealnie 🙂

    Jeśli ktoś chce w normalnej cenie koła 29 + stalowa rama + sztywny widelec to chyba jedyna opcja w Polsce…

  3. Bokus pisze:

    solidniejsze 2.0 już wchodzi na styk… Continentalowe 2.0 jest mocno zaniżone [47mm rzeczywistej szerokości]… poza opcją bez przedniej przerzutki można spróbować wariantu „side swing” takowej przerzutki – ładnych parę mm można ponoć odzyskać 🙂

Dodaj komentarz